Upotreba reči hotelu u književnim delima

Glišić, Milovan - PRIPOVETKE

— Ele, bal, ni uzmi ni ostavi, kao u kakvom beogradskom hotelu! Pa da bi još naličniji bio na beogradski, štampane su čak u Beogradu ulaznice. Istina, muzikanti su »prosti«.

Afrika

Pričam Vuijeu priču o Sari Bernar, koja stigavši u Rio de Žaneiro, čim se umila u hotelu, sišla je, uzela kočije i naredila: „Prašuma“.

Oni žive u stalnoj panici. Boj u mom hotelu u Dakaru, Mamadu Binta iz Sora, od rase Tuklor, videći da sam kupio jednu kolajnu iz koje je izvučen najpre gri–gri,

ide na Daljni istok a ne prolazi Suecom, postoji čak i jedan tabaren sa sasvim izuzetnim programom, kako mi kažu u mom hotelu. Dakle, odlazim zato kod frizera, smešnog, prljavog, razmaženog, ali ipak frizera.

Nušić, Branislav - POKOJNIK

NOVAKOVIĆ: Odseo je u „Ekscelzioru”. SPASOJE: Koja je to parcela? NOVAKOVIĆ: U hotelu „Ekscelzioru”. Eto, to je sve što sam saznao. (Seti se.) Ah, da, još nešto.

(Novakoviću.) Molim vas, čitajte dale! NOVAKOVIĆ (čita): „U Beču sam odseo u jednom hotelu u blizini Univerziteta i dva-tri dana sam sedeo u njemu, obuzet svojom brigom.

Kapor, Momo - NAJBOLJE GODINE I DRUGE PRIČE

tvidu, sa brzim kolima, zlatnim satovima na dlakavim rukama: govorili su vešto strane jezike, baš kao šef recepcije u hotelu »Evropa«; bacali su tek zapaljene cigarete dok smo mi moljakali jedan drugoga: Ostavi da pušim!

Neka žena je plakala, druga dojila svoju bebu. Neko je vukao veliki pogrebni venac. Probdela si tu noć u hotelu »Pošta«. Na licu ti se sve do jutra gasila i palila reklama za pivo. Za tri meseca promenila si sedam kreveta.

To je, dakle, sve što je zaradio za četrdeset pet godina! Pošto je nedelju dana stanovao u hotelu, iznajmio je garsonjeru u novom naselju. U sobi nema ničega.

Nije imao sreće! Ali soba nije bilo ni u »Moskvi«, niti u »Metropolu«. Čak je i predsednički apartman u hotelu »Jugoslavija« bio zauzet!

—Otpratiću te kući... —Ne treba... — reče Azra. — Autobus je blizu. MIS Odsele su u hotelu »Park«, trošnom austrougarskom zdanju dugih hodnika čije sobe podsećaju na samoubistvo. Majka i kći.

inače prilično visokom penzijom jedva je sastavljao kraj s krajem u Beogradu, a ovde je stanovao kao gospodin čovek u hotelu i još mu je ostajalo više od polovine novca! Sem toga, preplanuo je i već prvih dana povratio čvrst i zdrav san.

Nije u redu, govorili su domaćini, da tako izuzetno veliki čovek stanuje kao samac u hotelu! Odbio je i podigao čašu u njihovo zdravlje. — Šta će mi kuća — kazao je — kad ću jednoga dana imati čitavu ulicu!

Svako je mogao da upre prstom u njega, dok je posrtao prema hotelu, i da kaže svojoj porodici: »Eto vam, to su navodno ti veliki ljudi!

On, najzad, ima celu ulicu, istina bez kuća. Pomišlja se i na to da se u hotelu otvori njegova memorijalna radna soba (i to ona prva, sa balkonom), u kojoj bi ekskurzije mogle da vide pesnikovu

Kapor, Momo - BELEŠKE JEDNE ANE

„Otkad je Nena porasla, mnogo više izlazimo“; kaže četvrta veštica. „Jeste li bili u hotelu 'Jugoslavija'? Vrlo je prijatno, I jeftino. Evo, baš prošle nedelje moj muž je popio ... šta je ono popio?

A nema još ni radio! Zatim Vidimo neke Jovane u hotelu Jugoslavija“ kako, kao, igraju sa svojim suprugama, već solidno posvađani, a u stvari neprestano se guraju u kadar da

Crnjanski, Miloš - Lirika Itake

Ja se smeštam u jednu bolnicu u Opatiji, koja je u stvari hotel. Oficiri u hotelu kašlju, ćopaju, sunčaju se, a ima ih i kojima su žene došle u Opatiju, i čekaju.

Sasvim sigurno, da treba da pišem i prozu. Ja se onda spremam da noću, u hotelu, pišem i prozu. Međutim, kroz tri nedelje, kao naručen, u Opatiju dolazi car Karlo, pa one koji nemaju medalje za

Sibe je, pored Francuza, najviše bio u društvu Rusa. Stanovao je u jednom malom hotelu, prekoputa jedne čuvene kafane, na Monparnasu. Pokrivao se bundom koju je nosio iz Rusije.

Vriskala bi: „Bedna ja! Bedna ja!“ Ja sam stanovao u jednom malom hotelu, nedaleko od teatra Odeon, u ulici Rasin. Neko vreme, stanovao sam i u hotelu Rastka Petrovića, iza Panteona, u ulici

“ Ja sam stanovao u jednom malom hotelu, nedaleko od teatra Odeon, u ulici Rasin. Neko vreme, stanovao sam i u hotelu Rastka Petrovića, iza Panteona, u ulici de la Clef.

Posle je došla u Italiju ona koju sam uzeo za ženu, pa sam se sa njom nastanio u onom hotelu u Fiezole, koji, kao balkon, posmatra, Fiorencu. Tamo sam, skoro celu, napisao ovu poemu.

U Mostaru se naseljavam u hotelu „Neretva“. Idem da se predstavim komandantu mesta, generalu Todoroviću, za koga mi kažu da je zver (sa nadimkom Riter).

Domanović, Radoje - MRTVO MORE

Prođem tvrđavu i uputim se ulicom što vodi u grad da se gde u hotelu odmorim od duga puta i da potom potražim rada kako bih od te zarade mogao dale produžiti put i tražiti svoju domovinu.

građana; a doveče će mog konja provesti oko devet časova s bakljadama kroz ulice, i zatim će biti igranka u prvom hotelu, gde imaju pristupa naj otmeniji građani.

(A već i da ne pominjem neprestano, treba imati na umu da je svaki, ko manje, ko više, pretrpan ordenima. Kad sam išao hotelu s onim pandurom, moram i to napomenuti, video sam gde vuku u zatvor jednog što je ukrao cipele u nekoj radnji, a i njemu

Zaista, jedinstven slučaj u svetu. Kako smo saznali, to čudo od čoveka odselo je u hotelu 'Kod mile nam napaćene otadžbine'. Mnogi su ga juče posetili i tvrde da se nimalo ne razlikuje od ostalih ljudi.

Ni o čemu se drugom i ne govori i ne misli do o tom Horiju. Pronese se glas da je prispeo i odseo u tom i tom hotelu, i masa radoznala sveta, i muškog i ženskog, i starog i mladog, jurne hotelu, jurne tako žurno i besomučno da stare i

se glas da je prispeo i odseo u tom i tom hotelu, i masa radoznala sveta, i muškog i ženskog, i starog i mladog, jurne hotelu, jurne tako žurno i besomučno da stare i slabije izgaze i izgruvaju.

Desnica, Vladan - Proljeća Ivana Galeba

Zapažao sam, kod slučajnog noćnog drugarstva s nepoznatim ljudima, u kakvom trećerazrednom hotelu, na kakvom skupnom noćištu, kako brižljivo kriju jedan pred drugim lice.

Tesla, Nikola - MOJI IZUMI

U sledećoj slici koja je izronila iz izmaglice zaborava, video sam sebe u hotelu Da la Pe (Notel de Paix) u Parizu kako upravo dolazim k sebi iz jednog od onih mojih stanja polusvesti izazvanog

Pupin, Mihajlo - Sa pašnjaka do naučenjaka

Kada je voz stigao u Prag, oni su hteli da im, pošto-poto, budem gost u njihovom praškom hotelu koji se zvao ”Plava zvezda”, bar za jedan dan dok ne nađem svoje prijatelje.

Ovaj čovek želeo je da u njegovom hotelu budem na kompletnom pansionu, ali je moja ušteđevina od samo deset dolara, bila tako mala da sam morao biti veoma

Nekoliko meseci kasnije predsednik Kolumbija univerziteta Batler i ja silazili smo istim liftom u hotelu Šoreham u Vašinggonu. U to uđe i kardinal Gibons, a predsednik me predstavi njegovoj eminenciji.

Nekoliko dana sam proveo u hotelu i spolja posmatrao život u Kembridžu pre nego sam ponovo došao u posetu Nivenu iz ”Trinitija” i Oskaru Brauningu iz

U prvoj polovini leta 1894. godine, moja žena i ja smo boravili u malom hotelu na jezeru Leik Vanesi u Švajcarskoj. Pripremao sam svoja predavanja iz matematičke teorije zvuka.

Krakov, Stanislav - KRILA

Odilazili su u ”Odeon”. Posle svršenog programa Mitford je odvozio Duška svojim autom u njegov stan. Bio je u malome hotelu iza Otomanske banke. Tada je Mitford odvodio Ivetu sa sobom.

Petrović, Rastko - AFRIKA

Jakovljević, Stevan - SRPSKA TRILOGIJA 3

— Kao lasica. — Još gore. Ništa nisam video. Jedva sam stigao do Lerina. Bio sam strašno izmučen. A te noći, u hotelu, napadoše me stenice, i oka nisam sklopio. Verujte mi, zažalio sam za zemunicom i svojim posilnim, i svim drugovima...

ARLETA Po mraznom jutru stigao sam u Grenobl. Pošto sam se u hotelu očistio, izišao sam odmah u varoš da se upoznam sa mestom gde ću od sada boraviti. Pahuljice snega vejale su...

Sekulić, Isidora - Kronika palanačkog groblja

Pavle dobio jak napad glavobolje i leži u hotelu. Oca Milanova prihvatila srpska đačka kolonija. Između ostalog zato da ide s njima po kancelarijama, daje potpise, kako

Nušić, Branislav - AUTOBIOGRAFIJA

neophodno potreban ako će, recimo, ko od vas biti ministar spoljnih poslova, ali ako ko ima ambiciju da bude portir u hotelu, onda znajte da bez francuskog jezika to ne možete biti.