Upotreba reči posetio u književnim delima

Afrika

Petnaestog večera od onog kada sam se ukrcao u Marselju posetio me je Vuije, da mi kaže da je grom koji je udario pre neku noći pogodio u prednji most lađe ostavivši jasan trag, da je

Sa takvim ljudima stigao sam u prestonicu rase Baulja. GLAVA TREĆA OBUKOH SE U BELO DA BIH POSETIO GOSPOĐU BEDE, ALI ME STAZA ODVEDE LjUDOŽDERIMA U GORE OKO ZEGELA.

Tada je on isto tako jak koliko i beli čovek jer je samo ritam spajanja kod njega mnogo sporiji. Sutradan sam posetio ponovo kralja. Ja mislim da Đankolo Đolo takođe boluje od spavajuće bolesti, iako ga za to nisam pitao.

Crnjanski, Miloš - Seobe 2

A svakako se seća i njegovog bratučeda, Jurata, koji ga je posetio, kad je u Beč dolazio – a svakako je primio i talere, koje mu je, preko gospodina Rakosavleviča, poslao.

To je bilo sećanje na ženin grob, koji je, pri putovanju u Rumu, bio posetio. On je u Neoplatensi bio zastao, na svom putu iz Temišvara u Srem, i proveo dan u kući senatora Stritceskog, i

Ignjatović, Jakov - VEČITI MLADOŽENJA

pak jednom prilikom u kavani kaže Šamiki da bi mu milo bilo, i na čast bi mu služilo, kad bi njega i gospođu Lujzu posetio. Šamika to jedva dočeka. Lepo se obuče, pa ode kod Sviraka. Gospodar Svirak nije kod kuće. Samo gospođa. Lupne, uđe.

Kapor, Momo - NAJBOLJE GODINE I DRUGE PRIČE

— Groblja su puna nezamenljivih ličnocti... — kazao je specijalista za srce kojeg je posetio. Ne otkrivši ni ženi ni kćeri da je penzionisan, nastavio je da svakoga jutra tačno u pola devet, kao da se nije

Danojlić, Milovan - NAIVNA PESMA

(I sad, u starijim godinama, ja jednom godišnje posećujem Buenos Aires; pre no što sam video Moskvu, posetio sam je nekoliko puta.

Kapor, Momo - BELEŠKE JEDNE ANE

Na primer, kada je predsednik Zapadne Amulije, Batiš-Hasan-Koki-Petl Bej, poslednji put posetio našu zemlju, bakuta je viknula nasred Terazija: „Živelo vekovno prijateljstvo naših naroda sa narodom susedne Zapadne

Crnjanski, Miloš - Lirika Itake

U Ilanči je posle toga posetio pčelara, koji je vršio i zanat kovača i tesara mrtvačkih sanduka. Moj otac je izabrao sebi sanduk, kuckajući ga,

Kad ga je moja mati posetila, poznao je sestru. Kad sam ga ja posetio, gledao me je, nemo. Nikola Vujić imao je dve kćeri i dva sina.

Oslovljavao sam elegantne dame, isto onako mirno kao i sobarice. Posetio sam direktora muzeja, večerao sam sa socijalistima, a pred ponoć sam se upustio u razgovor sa onima koji su se opijali

Domanović, Radoje - MRTVO MORE

On me ljubazno isprati do vrata. Sutradan sam posetio ministra policije. Pred ministarstvom masa naoružanih momaka namrštena izraza, čisto zlovoljni što već dva-tri dana

Olujić, Grozdana - NEBESKA REKA I DRUGE BAJKE

Gle, pa o lekovitim travama je reč. Neke je i sam znao. Ali ko je Zvezdan o kome pričaju? Patuljak sličan Zvezdanu posetio ga je kada je bio bolestan. Kako se sve to ponavlja! Mali čistač se osmehnu. Zvezdan je i sâm, nekada, bio dečak.

Velmar-Janković, Svetlana - DORĆOL

Putopisac Oto Dubislav pl. Pirh, koji je 1829. godine bio u Beogradu i posetio vezira, ostavio je o tome neobično svedočanstvo.

Milanković, Milutin - KROZ CARSTVO NAUKA

Aristoteles je pošao drugim putem. Pričao sam da je pre svoga dolaska u Atenu posetio Demokrita u Abderi. Moram da priznam da se taj deo moje priče ne osniva ni na kakvom istoriskom podatku.

Arhimed ga pogleda zaplašeno. „Pa nisi li mi“, nastavi Euristenes, „sam rekao, kada se upoznasmo, da bi rado posetio našu prestonicu? - Evo ti najbolje prilike za to“. Arhimedes se zbuni. „Ne, to sada nije mogućno“. „Onda idući put!

Kada je pre dvanaest godina posetio svoju sestru, našu kraljicu Mariju Antoanetu, nije propustio da i našu Akademiju nauka počasti svojom posetom.

Tesla, Nikola - MOJI IZUMI

Da bih ovo razjasnio, mogu da spomenem jednog gospodina, čudnog izgleda, koji me je nedavno posetio da bi me angažovao za izgradnju svetskih predajnika u nekoj dalekoj zemlji.

Sećam se kad sam docnije posetio jednog visokog državnog činovnika u Vašingtonu s namerom da svoj izum ponudim državi, da je taj čovek, pošto sam mu

Pupin, Mihajlo - Sa pašnjaka do naučenjaka

Kada sam posetio svoj dom, iskoristio sam prvu priliku da mom ocu i njegovim prijateljima koji su se okupili pred našom kućom u nedelju

Obećao sam im da ću se o svemu posavetovati sa roditeljima kada ih za božićni raspust budem posetio. To sam i učinio, ali je ispalo da moj otac nije hteo ni da čuje za to. Sudbina mi je, međutim, odredila drugi tok.

Svetozar Miletić, veliki nacionalni vođa Srba u AustroUgarskoj, posetio je Pančevo a narod ga je dočekao svečanom bakljadom.

Sava verovatno posetio mesta slična Pragu, kada je napustio svoje kraljevske roditelje i otišao na kraj sveta u potragu za novim saznanjima.

Ovo je bila izvanredna prilika da u jednom danu upoznam mnoge lepe strane Pariza. Sledećeg dana, kada sam posetio Veliku Sorbonu i Francuski koledž u LaTinskom kvartu, naleteo sam na pravo blago ujednoj antikvarnici; bio je to veliki

Poslednji put sam posetio Tindala na kraju poslednjeg, uskršnjeg semestra. Onda sam se vratio u Kembridž i obavestio svoje prijatelje da se krajem

Pre nekoliko godina vozio sam se kočijom kroz londonske ulice kada sam ponovo posetio Englesku posle mnogo vremena. Odjednom sam primetio grupu ljudi koja posmatra škotsku tračicu.

Dobio sam jedno zvanično lice da me prati po preduzeću koje je bilo prvo koje sam uopšte posetio. Utisak koji je ono ostavilo na mene bio je izvanredan, ali me je više impresionirala ličnost samog Simensa.

On me je posetio u Berlinu, a ja sam mu uzvratio posetu i proveo vikend sa njim u Haleu. Ovo se dogodilo nešto pre careve smrti.

Nekoliko godina kasnije i to pitanje je raščistio. Posetio je Budimpeštu 1894. godine i tamo video električne tramvaje koji su dobijali struju kroz trolnu žicu ispod površine

Kada je Helmholc 1893. godine posetio ovu zemlju, pokazao sam mu svoj električni rezonator i istraživanja koja sam vršio na njemu.

U tom pogledu imao sam dosta iskustva, a jedno od njih vredi da se ovde pomene. Kada sam pre četiri godine posetio svoju rodnu zemlju, bio sam pozvan da prisustvujem jednom skupu u gradu koji nije daleko od mog rodnog mesta.

Božović, Grigorije - KOSOVSKE PRIČE

Čista istina nije mogla da se utvrdi, tim pre što se ne pamti da je koga o Božiću posetio, dok je međutim svake slave kod Trifuna Ledeničanina pio rakiju do zore i blagosiljao uz svaku čašu lepše no kakav

Petrović, Rastko - AFRIKA

Nenadić, Dobrilo - DOROTEJ

Noć iza toga proveo sam mučen užasnom morom. Ponovo me u snu posetio Crni Stevan. Zovem ga Stevan jer sam tako navikao iz mlađih dana kad sam verovao da ću ga, ako mu nadenem ljudsko ime,

Te noći me je posetio Crni Stevan. Uvek je dolazio na isti način. Odnekle iz mračnog ćoška pomolila bi se najpre njegova sjajna crna glava sa

Milanković, Milutin - KROZ VASIONU I VEKOVE

I moj dragi kolega Petronijević, iako po struci filozof, posetio je oba slavna kostura, spremajući baš u to doba svoje delo o Opštoj evoluciji. On ih je dugo posmatrao, i ne uzaludno.

Leta te iste godine posetio sam opet Kepenovu i Vegenerovu porodicu u Gracu. Stari Kepen, koji je sem svog zeta izgubio još u ratu dva svoja sina,

Tako sam mu mogao usmeno da referišem o uspehu svoga posla. Početkom septembra posetio sam i Kepena. Saslušavši moj izveštaj, rekao je: „Siroma Alfred, kako bi se obradovao da je ovo doživeo“.

Danas sam posetio tu mučionicu, hoću reći učionicu, i divio se njenim pedagoškim sretstvima, osobito onoj ćeliji u kojoj pitomac mora,

No pre izvršenja ove odluke, hteo sam da se o tome posavetujem i sa mojim starima. Zato sam posetio njihove grobove, i, pognute glave, došanuo im da sam, tražeći istinu, potrošio sve zemaljsko blago koje su oni stekli i

Sekulić, Isidora - Kronika palanačkog groblja

Pisac knjige, na žalost, nikada nije posetio kraj o kojem piše, ali autentičnost podataka pomogla je da se u ovoj knjizi sliju proživljeni život i pravo lično

Samo kad bi Luka Mlinarić došao kući, i posetio kloster, čuo bi i posle ponoći još vrlo živ razgovor iz refektorija, i dosta smeha, verovatno na pošalice gvardijana

Stefanović Venclović, Gavril - CRNI BIVO U SRCU

»Posetio si zemlju i napojio si je!« — Jest to pravo, gde su opaki ljudi zli, nagleda Bog onu zemlju, ama prekim okom i čemerom je