Употреба речи посетио у књижевним делима

Африка

Петнаестог вечера од оног када сам се укрцао у Марсељу посетио ме је Вуије, да ми каже да је гром који је ударио пре неку ноћи погодио у предњи мост лађе оставивши јасан траг, да је

Са таквим људима стигао сам у престоницу расе Бауља. ГЛАВА ТРЕЋА ОБУКОХ СЕ У БЕЛО ДА БИХ ПОСЕТИО ГОСПОЂУ БЕДЕ, АЛИ МЕ СТАЗА ОДВЕДЕ ЉУДОЖДЕРИМА У ГОРЕ ОКО ЗЕГЕЛА.

Тада је он исто тако јак колико и бели човек јер је само ритам спајања код њега много спорији. Сутрадан сам посетио поново краља. Ја мислим да Ђанколо Ђоло такође болује од спавајуће болести, иако га за то нисам питао.

Црњански, Милош - Сеобе 2

А свакако се сећа и његовог братучеда, Јурата, који га је посетио, кад је у Беч долазио – а свакако је примио и талере, које му је, преко господина Ракосавлевича, послао.

То је било сећање на женин гроб, који је, при путовању у Руму, био посетио. Он је у Неоплатенси био застао, на свом путу из Темишвара у Срем, и провео дан у кући сенатора Стритцеског, и

Игњатовић, Јаков - ВЕЧИТИ МЛАДОЖЕЊА

пак једном приликом у кавани каже Шамики да би му мило било, и на част би му служило, кад би њега и госпођу Лујзу посетио. Шамика то једва дочека. Лепо се обуче, па оде код Свирака. Господар Свирак није код куће. Само госпођа. Лупне, уђе.

Капор, Момо - НАЈБОЉЕ ГОДИНЕ И ДРУГЕ ПРИЧЕ

— Гробља су пуна незаменљивих личноцти... — казао је специјалиста за срце којег је посетио. Не откривши ни жени ни кћери да је пензионисан, наставио је да свакога јутра тачно у пола девет, као да се није

Данојлић, Милован - НАИВНА ПЕСМА

(И сад, у старијим годинама, ја једном годишње посећујем Буенос Аирес; пре но што сам видео Москву, посетио сам је неколико пута.

Капор, Момо - БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ АНЕ

На пример, када је председник Западне Амулије, Батиш-Хасан-Коки-Петл Беј, последњи пут посетио нашу земљу, бакута је викнула насред Теразија: „Живело вековно пријатељство наших народа са народом суседне Западне

Црњански, Милош - Лирика Итаке

У Иланчи је после тога посетио пчелара, који је вршио и занат ковача и тесара мртвачких сандука. Мој отац је изабрао себи сандук, куцкајући га,

Кад га је моја мати посетила, познао је сестру. Кад сам га ја посетио, гледао ме је, немо. Никола Вујић имао је две кћери и два сина.

Ословљавао сам елегантне даме, исто онако мирно као и собарице. Посетио сам директора музеја, вечерао сам са социјалистима, а пред поноћ сам се упустио у разговор са онима који су се опијали

Домановић, Радоје - МРТВО МОРЕ

Он ме љубазно испрати до врата. Сутрадан сам посетио министра полиције. Пред министарством маса наоружаних момака намрштена израза, чисто зловољни што већ два-три дана

Олујић, Гроздана - НЕБЕСКА РЕКА И ДРУГЕ БАЈКЕ

Гле, па о лековитим травама је реч. Неке је и сам знао. Али ко је Звездан о коме причају? Патуљак сличан Звездану посетио га је када је био болестан. Како се све то понавља! Мали чистач се осмехну. Звездан је и сâм, некада, био дечак.

Велмар-Јанковић, Светлана - ДОРЋОЛ

Путописац Ото Дубислав пл. Пирх, који је 1829. године био у Београду и посетио везира, оставио је о томе необично сведочанство.

Миланковић, Милутин - КРОЗ ЦАРСТВО НАУКА

Аристотелес је пошао другим путем. Причао сам да је пре свога доласка у Атену посетио Демокрита у Абдери. Морам да признам да се тај део моје приче не оснива ни на каквом историском податку.

Архимед га погледа заплашено. „Па ниси ли ми“, настави Еуристенес, „сам рекао, када се упознасмо, да би радо посетио нашу престоницу? - Ево ти најбоље прилике за то“. Архимедес се збуни. „Не, то сада није могућно“. „Онда идући пут!

Када је пре дванаест година посетио своју сестру, нашу краљицу Марију Антоанету, није пропустио да и нашу Академију наука почасти својом посетом.

Тесла, Никола - МОЈИ ИЗУМИ

Да бих ово разјаснио, могу да споменем једног господина, чудног изгледа, који ме је недавно посетио да би ме ангажовао за изградњу светских предајника у некој далекој земљи.

Сећам се кад сам доцније посетио једног високог државног чиновника у Вашингтону с намером да свој изум понудим држави, да је тај човек, пошто сам му

Пупин, Михајло - Са пашњака до научењака

Када сам посетио свој дом, искористио сам прву прилику да мом оцу и његовим пријатељима који су се окупили пред нашом кућом у недељу

Обећао сам им да ћу се о свему посаветовати са родитељима када их за божићни распуст будем посетио. То сам и учинио, али је испало да мој отац није хтео ни да чује за то. Судбина ми је, међутим, одредила други ток.

Светозар Милетић, велики национални вођа Срба у АустроУгарској, посетио је Панчево а народ га је дочекао свечаном бакљадом.

Сава вероватно посетио места слична Прагу, када је напустио своје краљевске родитеље и отишао на крај света у потрагу за новим сазнањима.

Ово је била изванредна прилика да у једном дану упознам многе лепе стране Париза. Следећег дана, када сам посетио Велику Сорбону и Француски колеџ у ЛаТинском кварту, налетео сам на право благо уједној антикварници; био је то велики

Последњи пут сам посетио Тиндала на крају последњег, ускршњег семестра. Онда сам се вратио у Кембриџ и обавестио своје пријатеље да се крајем

Пре неколико година возио сам се кочијом кроз лондонске улице када сам поново посетио Енглеску после много времена. Одједном сам приметио групу људи која посматра шкотску трачицу.

Добио сам једно званично лице да ме прати по предузећу које је било прво које сам уопште посетио. Утисак који је оно оставило на мене био је изванредан, али ме је више импресионирала личност самог Сименса.

Он ме је посетио у Берлину, а ја сам му узвратио посету и провео викенд са њим у Халеу. Ово се догодило нешто пре цареве смрти.

Неколико година касније и то питање је рашчистио. Посетио је Будимпешту 1894. године и тамо видео електричне трамваје који су добијали струју кроз тролну жицу испод површине

Када је Хелмхолц 1893. године посетио ову земљу, показао сам му свој електрични резонатор и истраживања која сам вршио на њему.

У том погледу имао сам доста искуства, а једно од њих вреди да се овде помене. Када сам пре четири године посетио своју родну земљу, био сам позван да присуствујем једном скупу у граду који није далеко од мог родног места.

Божовић, Григорије - КОСОВСКЕ ПРИЧЕ

Чиста истина није могла да се утврди, тим пре што се не памти да је кога о Божићу посетио, док је међутим сваке славе код Трифуна Леденичанина пио ракију до зоре и благосиљао уз сваку чашу лепше но какав

Петровић, Растко - АФРИКА

Ненадић, Добрило - ДОРОТЕЈ

Ноћ иза тога провео сам мучен ужасном мором. Поново ме у сну посетио Црни Стеван. Зовем га Стеван јер сам тако навикао из млађих дана кад сам веровао да ћу га, ако му наденем људско име,

Те ноћи ме је посетио Црни Стеван. Увек је долазио на исти начин. Однекле из мрачног ћошка помолила би се најпре његова сјајна црна глава са

Миланковић, Милутин - КРОЗ ВАСИОНУ И ВЕКОВЕ

И мој драги колега Петронијевић, иако по струци филозоф, посетио је оба славна костура, спремајући баш у то доба своје дело о Општој еволуцији. Он их је дуго посматрао, и не узалудно.

Лета те исте године посетио сам опет Кепенову и Вегенерову породицу у Грацу. Стари Кепен, који је сем свог зета изгубио још у рату два своја сина,

Тако сам му могао усмено да реферишем о успеху свога посла. Почетком септембра посетио сам и Кепена. Саслушавши мој извештај, рекао је: „Сирома Алфред, како би се обрадовао да је ово доживео“.

Данас сам посетио ту мучионицу, хоћу рећи учионицу, и дивио се њеним педагошким сретствима, особито оној ћелији у којој питомац мора,

Но пре извршења ове одлуке, хтео сам да се о томе посаветујем и са мојим старима. Зато сам посетио њихове гробове, и, погнуте главе, дошануо им да сам, тражећи истину, потрошио све земаљско благо које су они стекли и

Секулић, Исидора - Кроника паланачког гробља

Писац књиге, на жалост, никада није посетио крај о којем пише, али аутентичност података помогла је да се у овој књизи слију проживљени живот и право лично

Само кад би Лука Млинарић дошао кући, и посетио клостер, чуо би и после поноћи још врло жив разговор из рефекторија, и доста смеха, вероватно на пошалице гвардијана

Стефановић Венцловић, Гаврил - ЦРНИ БИВО У СРЦУ

»Посетио си земљу и напојио си је!« — Јест то право, где су опаки људи зли, нагледа Бог ону земљу, ама преким оком и чемером је