Употреба речи хотелу у књижевним делима

Глишић, Милован - ПРИПОВЕТКЕ

— Еле, бал, ни узми ни остави, као у каквом београдском хотелу! Па да би још наличнији био на београдски, штампане су чак у Београду улазнице. Истина, музиканти су »прости«.

Африка

Причам Вуијеу причу о Сари Бернар, која стигавши у Рио де Жанеиро, чим се умила у хотелу, сишла је, узела кочије и наредила: „Прашума“.

Они живе у сталној паници. Бој у мом хотелу у Дакару, Мамаду Бинта из Сора, од расе Туклор, видећи да сам купио једну колајну из које је извучен најпре гри–гри,

иде на Даљни исток а не пролази Суецом, постоји чак и један табарен са сасвим изузетним програмом, како ми кажу у мом хотелу. Дакле, одлазим зато код фризера, смешног, прљавог, размаженог, али ипак фризера.

Нушић, Бранислав - ПОКОЈНИК

НОВАКОВИЋ: Одсео је у „Ексцелзиору”. СПАСОЈЕ: Која је то парцела? НОВАКОВИЋ: У хотелу „Ексцелзиору”. Ето, то је све што сам сазнао. (Сети се.) Ах, да, још нешто.

(Новаковићу.) Молим вас, читајте дале! НОВАКОВИЋ (чита): „У Бечу сам одсео у једном хотелу у близини Универзитета и два-три дана сам седео у њему, обузет својом бригом.

Капор, Момо - НАЈБОЉЕ ГОДИНЕ И ДРУГЕ ПРИЧЕ

твиду, са брзим колима, златним сатовима на длакавим рукама: говорили су вешто стране језике, баш као шеф рецепције у хотелу »Европа«; бацали су тек запаљене цигарете док смо ми мољакали један другога: Остави да пушим!

Нека жена је плакала, друга дојила своју бебу. Неко је вукао велики погребни венац. Пробдела си ту ноћ у хотелу »Пошта«. На лицу ти се све до јутра гасила и палила реклама за пиво. За три месеца променила си седам кревета.

То је, дакле, све што је зарадио за четрдесет пет година! Пошто је недељу дана становао у хотелу, изнајмио је гарсоњеру у новом насељу. У соби нема ничега.

Није имао среће! Али соба није било ни у »Москви«, нити у »Метрополу«. Чак је и председнички апартман у хотелу »Југославија« био заузет!

—Отпратићу те кући... —Не треба... — рече Азра. — Аутобус је близу. МИС Одселе су у хотелу »Парк«, трошном аустроугарском здању дугих ходника чије собе подсећају на самоубиство. Мајка и кћи.

иначе прилично високом пензијом једва је састављао крај с крајем у Београду, а овде је становао као господин човек у хотелу и још му је остајало више од половине новца! Сем тога, преплануо је и већ првих дана повратио чврст и здрав сан.

Није у реду, говорили су домаћини, да тако изузетно велики човек станује као самац у хотелу! Одбио је и подигао чашу у њихово здравље. — Шта ће ми кућа — казао је — кад ћу једнога дана имати читаву улицу!

Свако је могао да упре прстом у њега, док је посртао према хотелу, и да каже својој породици: »Ето вам, то су наводно ти велики људи!

Он, најзад, има целу улицу, истина без кућа. Помишља се и на то да се у хотелу отвори његова меморијална радна соба (и то она прва, са балконом), у којој би екскурзије могле да виде песникову

Капор, Момо - БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ АНЕ

„Откад је Нена порасла, много више излазимо“; каже четврта вештица. „Јесте ли били у хотелу 'Југославија'? Врло је пријатно, И јефтино. Ево, баш прошле недеље мој муж је попио ... шта је оно попио?

А нема још ни радио! Затим Видимо неке Јоване у хотелу Југославија“ како, као, играју са својим супругама, већ солидно посвађани, а у ствари непрестано се гурају у кадар да

Црњански, Милош - Лирика Итаке

Ја се смештам у једну болницу у Опатији, која је у ствари хотел. Официри у хотелу кашљу, ћопају, сунчају се, а има их и којима су жене дошле у Опатију, и чекају.

Сасвим сигурно, да треба да пишем и прозу. Ја се онда спремам да ноћу, у хотелу, пишем и прозу. Међутим, кроз три недеље, као наручен, у Опатију долази цар Карло, па оне који немају медаље за

Сибе је, поред Француза, највише био у друштву Руса. Становао је у једном малом хотелу, прекопута једне чувене кафане, на Монпарнасу. Покривао се бундом коју је носио из Русије.

Врискала би: „Бедна ја! Бедна ја!“ Ја сам становао у једном малом хотелу, недалеко од театра Одеон, у улици Расин. Неко време, становао сам и у хотелу Растка Петровића, иза Пантеона, у улици

“ Ја сам становао у једном малом хотелу, недалеко од театра Одеон, у улици Расин. Неко време, становао сам и у хотелу Растка Петровића, иза Пантеона, у улици де ла Цлеф.

После је дошла у Италију она коју сам узео за жену, па сам се са њом настанио у оном хотелу у Фиезоле, који, као балкон, посматра, Фиоренцу. Тамо сам, скоро целу, написао ову поему.

У Мостару се насељавам у хотелу „Неретва“. Идем да се представим команданту места, генералу Тодоровићу, за кога ми кажу да је звер (са надимком Ритер).

Домановић, Радоје - МРТВО МОРЕ

Прођем тврђаву и упутим се улицом што води у град да се где у хотелу одморим од дуга пута и да потом потражим рада како бих од те зараде могао дале продужити пут и тражити своју домовину.

грађана; а довече ће мог коња провести око девет часова с бакљадама кроз улице, и затим ће бити игранка у првом хотелу, где имају приступа нај отменији грађани.

(А већ и да не помињем непрестано, треба имати на уму да је сваки, ко мање, ко више, претрпан орденима. Кад сам ишао хотелу с оним пандуром, морам и то напоменути, видео сам где вуку у затвор једног што је украо ципеле у некој радњи, а и њему

Заиста, јединствен случај у свету. Како смо сазнали, то чудо од човека одсело је у хотелу 'Код миле нам напаћене отаџбине'. Многи су га јуче посетили и тврде да се нимало не разликује од осталих људи.

Ни о чему се другом и не говори и не мисли до о том Хорију. Пронесе се глас да је приспео и одсео у том и том хотелу, и маса радознала света, и мушког и женског, и старог и младог, јурне хотелу, јурне тако журно и бесомучно да старе и

се глас да је приспео и одсео у том и том хотелу, и маса радознала света, и мушког и женског, и старог и младог, јурне хотелу, јурне тако журно и бесомучно да старе и слабије изгазе и изгрувају.

Десница, Владан - Прољећа Ивана Галеба

Запажао сам, код случајног ноћног другарства с непознатим људима, у каквом трећеразредном хотелу, на каквом скупном ноћишту, како брижљиво крију један пред другим лице.

Тесла, Никола - МОЈИ ИЗУМИ

У следећој слици која је изронила из измаглице заборава, видео сам себе у хотелу Да ла Пе (Нотел де Паиx) у Паризу како управо долазим к себи из једног од оних мојих стања полусвести изазваног

Пупин, Михајло - Са пашњака до научењака

Када је воз стигао у Праг, они су хтели да им, пошто-пото, будем гост у њиховом прашком хотелу који се звао ”Плава звезда”, бар за један дан док не нађем своје пријатеље.

Овај човек желео је да у његовом хотелу будем на комплетном пансиону, али је моја уштеђевина од само десет долара, била тако мала да сам морао бити веома

Неколико месеци касније председник Колумбија универзитета Батлер и ја силазили смо истим лифтом у хотелу Шорехам у Вашинггону. У то уђе и кардинал Гибонс, а председник ме представи његовој еминенцији.

Неколико дана сам провео у хотелу и споља посматрао живот у Кембриџу пре него сам поново дошао у посету Нивену из ”Тринитија” и Оскару Браунингу из

У првој половини лета 1894. године, моја жена и ја смо боравили у малом хотелу на језеру Леик Ванеси у Швајцарској. Припремао сам своја предавања из математичке теорије звука.

Краков, Станислав - КРИЛА

Одилазили су у ”Одеон”. После свршеног програма Митфорд је одвозио Душка својим аутом у његов стан. Био је у маломе хотелу иза Отоманске банке. Тада је Митфорд одводио Ивету са собом.

Петровић, Растко - АФРИКА

Јаковљевић, Стеван - СРПСКА ТРИЛОГИЈА 3

— Као ласица. — Још горе. Ништа нисам видео. Једва сам стигао до Лерина. Био сам страшно измучен. А те ноћи, у хотелу, нападоше ме стенице, и ока нисам склопио. Верујте ми, зажалио сам за земуницом и својим посилним, и свим друговима...

АРЛЕТА По мразном јутру стигао сам у Гренобл. Пошто сам се у хотелу очистио, изишао сам одмах у варош да се упознам са местом где ћу од сада боравити. Пахуљице снега вејале су...

Секулић, Исидора - Кроника паланачког гробља

Павле добио јак напад главобоље и лежи у хотелу. Оца Миланова прихватила српска ђачка колонија. Између осталог зато да иде с њима по канцеларијама, даје потписе, како

Нушић, Бранислав - АУТОБИОГРАФИЈА

неопходно потребан ако ће, рецимо, ко од вас бити министар спољних послова, али ако ко има амбицију да буде портир у хотелу, онда знајте да без француског језика то не можете бити.